COLUMN: MARKETING.. OF TOCH MODE?

‘Wat ga jij doen na je studie?’.. ‘Ga je ook op zoek naar een traineeship’?..

De laatste tijd ben ik hard aan het nadenken over wat ik wil na mijn studie en dat is zo makkelijk nog niet. Een van de factoren die hierbij meespelen is de ‘maatschappelijke druk’. Continu hoor je om je heen wat iedereen heeft gedaan, hoeveel masters hij of zij wel niet gevolgd heeft, hoeveel vervolgopleidingen etc etc.. Maar naarmate ik er langer overna aan het denken ben en mensen om me heen kei, maar dan ook echt keihard aan het werken zie voor een carrière, hoe minder graag ik wil voldoen aan dat ideaalbeeld van de perfecte student met de perfecte baan als gevolg hiervan.

Natuurlijk moet je straks iets zien te vinden waardoor jij kan leven, een leuke baan.. Maar een baan waarbij ik 50 uur per week aan het werk ben, geen sociaal leven meer heb (maar misschien wel goed verdien), ik denk gewoon niet dat dat is waar ik gelukkig van ga worden. Dat wordt wel al anders als ik me bedenk dat ik iets ga doen waar ik volledig achter sta, iets wat ik echt leuk vind. Hier zijn die dagelijkse mode-dilemma’s niks bij…

Randstad… of toch geen randstad?
Marketing… of toch mode?
‘Veel’ geld maar geen sociaal leven, of wel een sociaal leven maar minder geld?
Een fulltime baan.. of toch een parttime baan en daarnaast mijn eigen website verder uitbouwen (tot webshop)?

HELP?!

83036.original

 

Geef een reactie

