KIND ALS SLAAF INGEZET VOOR MODECAMPAGNE

Eerst maar even de uitleg bij deze nogal shockerende foto’s: de ontwerpster van de kleding wilde de aandacht trekken voor kinderarbeid (zegt ze) en daarom heeft ze gekozen voor deze opstelling; een blanke vrouw met een donker kind als slaafje. De fotoserie is genaamd ‘Be My Slave’.

Toch begrijp ik niet goed hoe je kunt kiezen als merk/magazine voor zo’n uiting. Kun je de aandacht niet trekken op een andere, meer fatsoenlijke manier? De foto’s zijn gemaakt voor DIVA magazine en beeld dus een blanke vrouw af met een donker kindje die als slaaf fungeert.

Na alle leed wat er geweest is rondom de slavernij is dit toch een wel heel slechte manier om je merk te promoten. Want welke vrouw wil nu serieus nog de kleding kopen die te zien is op de foto’s? De foto’s geven mij althans een verkeerd gevoel en verkeerde associaties. Aan de makers zou ik willen zeggen; je hebt je (negatieve) publiciteit, maar moet dat echt op deze manier?

diva-magazine-be-my-slave-1 diva-magazine-be-my-slave-2 diva-magazine-be-my-slave-3 diva-magazine-be-my-slave-4 diva-magazine-be-my-slave-5

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s