HOW TO BECOME A HIPSTER

Hipsters, mensen die hip zijn of gewoon denken dat ze hip zijn. Je ziet ze steeds meer, al is het al tijden een begrip. Maar hoe wordt je nou een hipster? Wat moet je doen om bij die groep ubertrendy mensen te horen?

Alhoewel ik zelf ook redelijk van de laatste mode ben en een aantal punten ook wel af kan strepen, ben ik toch een beetje allergisch voor uberhipsters. Toen ik jaren terug nog op het AMFI zat (modeschool in Amsterdam) werd het nog geen ‘hipster’ genoemd, maar er waren toen genoeg meisjes en jongens die op een hele gekke manier probeerden om erbij te horen. Liefst zo weinig mogelijk eten, want anorexia was hot(!?) en met drugs op kon je zo veel beter werk afleveren op school… Ik weet nog dat ik werk voorbij zag komen van een klasgenoot die zelfs drugs in haar portfolio boek had geplakt bij haar inspiratiefoto’s.. want tja, het geeft je zoveel inspiratie.. Gescheurde kleding, of liefst alles vintage (heb ik overigens niets tegen) en foto’s… daar moest je nonchalant op staan.. hoofd naar beneden (niet in de camera kijken!) en als je dan toch in de camera keek, doe het dan geil.

Afijn, ik dwaal af.. ik ben blij dat ik die tijd gehad heb, maar moest het toch even kwijt. En besides, er zaten ook genoeg hele lieve en leuke mensen op die school hoor, maar er was daar in de Amsterdamse fashion- en kunstscene toch echt een clubje van zelfbenoemde uberhipsters waar ik een beetje allergisch voor geworden ben.

Hoe wordt je nou een hipster anno 2013? Gewoon even onderstaande stappenplan uitvoeren en je komt al best een eind in de buurt.

becomeahipster

Geef een reactie

