MODIEUZE SUPERVROUWEN

Vorig jaar won Merel Beemster afkomstig uit Terneuzen al de regionale finale van de Kunstbende in categorie fashion en dit jaar werd zij wederom winnaar! FASHIONJUNKY interviewde Merel over haar inspiratie, haar toekomstplannen en haar passie voor mode.

KunstbendeZLD-1-120

Waar haalde je je inspiratie vandaan voor deze collectie?
Het thema van kunstbende was ‘Helden’. Ik wist vanaf het begin dat ik niet iets afgezaagds wilde doen als het letterlijk gebruiken van superhelden. Omdat ik waarschijnlijk niet de concentratie heb om me op 1 held te richten had ik besloten me op sterke vrouwen in het algemeen te richten en meer een imago te creëren dan de kleding van een vrouw. Ik keek dus naar verschillende sterke vrouwen in de geschiedenis en verhalen maar ook naar heel vrouwelijke kleding en juist sterke mannelijke kleding zoals bijvoorbeeld harnassen in de middeleeuwen. Dit leek me vooral interessant om dat ik vooral heel vrouwelijke kleding maak.
Vorig jaar vertelde je met dat je een mode opleiding wilt gaan volgen in de toekomst. Denk je er nog steeds zo over? En zo ja, heb je al een idee welke opleiding je wilt gaan volgen?
Ja, ik heb nog steeds ambitie om na mijn VWO opleiding te beginnen met een mode-opleiding. Laatst was ik voor school in Berlijn en toen ben ik verliefd geworden op deze stad. Het was eigenlijk maar toevallig, maar een deel van het programma daar was dat we naar de Esmod (Berlijnse mode-opleiding) gingen kijken. Deze opleiding sprak me enorm aan dus ik ga wel een poging doen om daar aangenomen  te worden.
KunstbendeZLD-1-95
Ga je volgend jaar weer mee doen aan de kunstbende?
Ik zit dan in mijn examenjaar, dus het is maar de vraag of ik er dan genoeg tijd voor heb. Daar ga ik dus nog geen uitspraak over doen en het volgend jaar allemaal bekijken, als ik mee doe, wordt het in ieder geval niet meer zo’n grote collectie als de afgelopen twee keren.
Hoe vond je de concurrentie?
In vergelijking met vorig jaar deden er minder mensen mee in de categorie Fashion, 4 groepjes om precies te zijn. Iedereen had hele andere collecties dus ik vond het erg moeilijk om in te schatten hoe het zou uitpakken.
KunstbendeZLD-1-94
 

KunstbendeZLD-1-101

Geef een reactie

