AIFW: SHOW STUDIO JUX X WEHKAMP

IMG_1554new IMG_1555new IMG_1557new IMG_1563new IMG_1564new IMG_1564newcloseup IMG_1565new IMG_1569new

Gisteren was ik aanwezig bij de show van Studio JUX op de Amsterdam Fashion Week in de Westergasfabriek op uitnodiging van Wehkamp. Studio JUX is een jong merk opgezet door Jitske Lundgren en Carlien Helmink, Jitske is verantwoordelijk voor het design en Carlien neemt de communicatie en het management voor haar rekening. Samen hebben ze een merk geïntroduceerd waarbij ‘fair’ en ‘eco’ hoog in het vaandel staat. Ze hebben een eigen fabriek in Nepal, waar de kleding wordt gemaakt en de hele collectie is gemaakt van duurzame materialen.

Een korte omschrijving van de show is voor mij: elegante eenvoud met duurzame materialen. Eenvoud zeker niet op een negatieve manier, maar juist minimalistisch waar ik wel van houd. Er werd veel gebruik gemaakt van zware materialen, zoals grof gebreide truien en vesten, zowel voor mannen als voor vrouwen. Ter afwisseling zaten er ook hele soepel vallende en elegante stoffen tussen, waar mijn voorkeur meer naar uit zou gaan. Zo zat er een hele gave zwarte jumpsuit tussen die ik zo zou dragen.

De tas waar ik een close-up van heb gemaakt sprong er voor mij ook wel uit. Deze is te koop via Goodforall, een organisatie die producten verkoopt ter verbetering van de wereld, oftewel, duurzame en eerlijke producten. De tas is van verschillende stukken leer gemaakt en valt onder de ‘my own classic’ collectie.

Hieronder vind je een korte video-impressie van de show.

Geef een reactie

