EVENT: WEBWINKELVAKDAGEN JAARBEURS

Gisteren was ik in Utrecht met mijn vader bij de webwinkelvakdagen 2013. Waarom? Om inspiratie op te doen voor als ik in de toekomst eventueel mijn eigen webshop ga beginnen en om inspiratie op te doen voor mijn onderzoek wat ik ga uitvoeren tijdens mijn nieuwe stage.

Als eerste hebben we een seminar bijgewoond van Thierry Samson van Bazaarvoice en Martijn Bier van Conrad online. Bazaarvoice is een bedrijf dat andere bedrijven helpt met het inspelen op de mening van hun eigen klanten en dit ombuigt en integreert in de marketing strategie.
Conrad is een van de grootste online elektronica shops en Martijn Bier vertelde wat je als bedrijf kan doen met reviews van klanten. Er werd verteld dat de impact van mond-op-mond-reclame 12 x groter is als gewone reclame, omdat consumenten erg veel waarde hechten aan de mening van andere consumenten.

Na deze seminar hebben we een ronde gedaan over de beurs en veel verschillende bedrijven gezien. Wat me opviel was dat een groot gedeelte van de bedrijven zo ‘ontastbaar’ waren. De bedrijven deden aan ‘consultancy’ of ‘bemiddeling’ en ‘advies’. Maar dit zijn allemaal zulke vage begrippen. Juist voor de webshops zelf is het moeilijk om er tussenuit te blinken, maar je merkte dat er in het vakgebied van advies in online marketing en social media nog veel geld te verdienen valt.
Er waren wel wat grote namen aanwezig zoals bol.com en beslist.nl. Deze bedrijven zijn zeker grote voorbeelden voor iedere (startende) webshop.

Om 13:15 was er een inspirerende seminar van Cynthia Schultz van misslipgloss.nl, een succesvolle beautyblog in samenwerking met De Nieuwe Zaak. Zij hebben samen een webshop opgezet die eigenlijk is voortgevloeid uit de blog van Cynthia. Deze blog liep zo goed dat De Nieuwe Zaak met het voorstel kwam om dit uit te werken tot een webshop waar alle producten te koop zijn die Cynthia graag gebruikt. Dit is succesvol gebleken en zij vertelden daarom samen meer over Social Commerce en hoe je dit het beste kunt inzetten.

20130123-234346.jpg

seminar van Cynthia Schultz over Social commerce

20130123-234353.jpg

huisgemaakte tiramisu

20130123-234409.jpg

seminar ‘turning social media into action’ van Thierry Samson & Martijn Bier

20130123-234533.jpg

Fashionchick was ook aanwezig op de beurs

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s