MUSTHAVES NAJAAR 2011

Ik kreeg de vraag want nu de modemusthaves van komend najaar zijn en toen dacht ik, dat moet ik ook op mijn website kwijt voor de rest van mijn lezers. Het komende najaar zijn er veel uiteenlopende trends gespot.

PUNTSCHOEN
Ten eerste de puntschoen die weer helemaal terug is van weggeweest, ik vind het niet erg want het maakt iemand altijd wel een stuk eleganter, al moet de punt niet te groot zijn. Bij Zara vind je veel mooie exemplaren.

BONT
Bont is ook helemaal hot dit najaar en dat is niet erg als het een strenge winter gaat worden, dan kunnen we ons lekker dik inpakken in een leuke bontjas. Al ben ik zelf wel tegen bont, dus ik stel voor om allemaal voor het faux bont te gaan. Tegenwoordig is het bijna niet meer van echt te onderscheiden en waarom onschuldige dieren doden als we ook voor een goede vervanger kunnen gaan😉

SHOPPER
De grote shopper is ook niet meer weg te denken dit najaar. Een grote leren zak, liefst met zo min mogelijk poespas, dat is waar we voor moeten gaan. Erg makkelijk voor een middagje shoppen( je kan er al je nieuwe aankopen in kwijt) of gewoon voor een bezoekje aan de supermarkt.

FLARED JEANS
Hier zal niet iedereen om te springen staan, en mijn vriend vind het ook verschrikkelijk, maar de flared jeans is weer terug in het modebeeld. Het heeft een aantal seizoenen geduurd voor het er echt doorheen kwam, maar nu is hij bij elke modeketen te vinden. Optisch lijken je benen wel een stuk langer door een flared jeans. De flared jeans raad ik vooral aan bij meiden met wat vollere heupen. Pas wel op met flared jeans met een wassing, vaak zijn de donkere modellen, donkere jeansstof het mooiste.

PONCHO
Niet zo’n doorzichtige voor de regen natuurlijk, maar een elegant model van bijvoorbeeld Supertrash. Het is erg warm omdat de warmte binnengehouden wordt, maar erg praktisch is het niet omdat er geen mouwen in zitten. Dus ga je voor chic, ga dan voor de Poncho!

METALLIC
Waar je ook kijkt, in elke winkel kom je het wel tegen, de metallic stoffen. Zilver, goud en brons, in alle soorten en maten. Metallic moet natuurlijk wel subtiel gecombineerd worden, maar het is zeker een musthave voor in je kledingkast.

OVERSIZED GEBREIDE TRUIEN
Superlekker warm en heerlijk om je even in te verschuilen. De oversized gebreide truien, liefst met een kabel of een aztec printje zijn helemaal het modebeeld van dit najaar. Draag de trui met een dikke legging eronder of een strakke jeans en een paar stoere boots en je outfit is af.

SNAKE-PRINT
Vooral in accessoires kom je het tegen, de slangenprint. Bij Zara vind je ook prachtige broeken en laarzen met deze print. Combineer dit met een redelijk casual outfit en je outfit krijgt meteen een boost.

Geef een reactie

